W sezonie 2022 bez podziału na Dywizje, a na dwie ligi. Jest jeden warunek

Jedenaście zespołów stanęło w tym sezonie do walki o medale Drużynowych Mistrzostw Polski. Z tego względu Polska Federacja Klubów Speedrowerowych postanowiła podzielić ligę na dwie dywizję – „A” i „B”. Ten podział jednak przechodzi do historii.

Dywizji „A” do walki o punkty i awans do play-off przystąpiło sześć ekip, z kolei pięć pozostałych zespołów utworzyło Dywizję „B”. Schemat ligowy zakładał, że nawet triumfator tego niższego szczeblu mógł zdobyć złoty medal Drużynowych Mistrzostw Polski. Ta sztuka ULKS Mustangowi Żołędowo się jednak nie powiodła.

Po ledwie rocznej przygodzie, dywizje przechodzą do historii. W nowym sezonie rozgrywki ligowe zostaną podzielone na dwie ligi – CS Superligę oraz CS 1. Ligę. Warunek jest jednak jeden – do rozgrywek ligowych musi się zgłosić minimum dziesięć zespołów.

Prawo udział w CS Superlidze zachowuje sześć drużyn z sezonu 2021: Aseko Orzeł Gniezno, MS Śląsk Świętochłowice, TSŻ Schoenberger Toruń, Lwy Avia Częstochowa oraz Hydro-Bud Szarża Wrocław, a także wspomniany ULKS Mustang Żołędowo.

Zmianie ulegnie także formuła zmagań. Drużyna, która sięgnie po tytuł mistrza pierwszej ligi, nie wywalczy awansu do wspólnej fazy play-off, tak jak to miało miejsce w sezonie 2021.

Obsadę rozgrywek ligowych poznamy na początku grudnia. Wówczas rozstrzygnie się również kwestia jazdy z podziałem lub bez podziału na dwa poziomy. Klubom przypomina się, że mają czas do 30 listopada na złożenie deklaracji dotyczących startu w sezonie 2022.